hirdetés
Életmód

Érik a szilva, és jól tesszük, ha sokat eszünk belőle

Egy-egy szilvában átlagosan 30 kcal van – ami persze fajtától és mérettől függően eltérő lehet –, miközben a gyümölcs teli van értékes vitaminokkal, ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal és rosttal.

Érik a szilva, és jól tesszük, ha sokat eszünk belőle
hirdetés

A szilva fogyasztásának igen sok pozitív hatása lehet az egészségre a gyümölcsben fellelhető vitaminoknak és más tápanyagoknak köszönhetően.

Mindenek előtt A-vitamin tartalmuk említendő, ami hozzájárul a szemek, az immunrendszer, a szív, a tüdő, illetve a vese megfelelő működéséhez is. Emellett sok más gyümölcshöz, zöldséghez hasonlóan a szilvában C-vitamin is van, amely nemcsak az immunrendszert támogatja, de elősegíti a vas hatékonyabb felvételét, és a bőr szépségének és fiatalságának megőrzésében is nagy szerepe van.

Mivel a szilvában sok rost is található, így az emésztőrendszer egészségéért is sokat tehetünk azáltal, ha igyekszünk viszonylag rendszeresen szilvát és más gyümölcsöket enni. A rost mellett azonban a szorbit nevű cukoralkoholnak is szerepe van abban, hogy ilyen kiválóan „működik” a szilva például a székrekedés ellen.

Egyes kutatások arra a következtetésre jutottak továbbá, hogy a rendszeres szilvafogyasztás a csontozat egészségének megtartásában is segítséget nyújt, valamint csökkenti a gyulladásos folyamatokat.

A szilvával kapcsolatosan megemlítendő, hogy magas antioxidánstartalma miatt óvja a sejteket az úgynevezett szabadgyökök káros hatásaitól – vagyis az általuk okozott oxidatív stressztől, amely a diabétesz, a szívbetegségek és bizonyos típusú daganatok kockázatát is növeli.

Ilyen módon tehát a szilvában található antioxidáns tartalmú polifenolok csökkenthetik a szívbetegségek és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának a kockázatát is.

(A borítókép forrása: pixabay.com / S. Hermann & F. Richter)


hirdetés

További híreink
hirdetés
hirdetés