hirdetés
Sport

Nem vezethette volna a gépet a Sala balesetében érintett pilóta

Az esettel összefüggésben készült jelentés szerint nem volt engedélye az Emiliano Salát szállító, balesetet szenvedett gép pilótájának ahhoz, hogy a gépet vezesse.

Nem vezethette volna a gépet a Sala balesetében érintett pilóta
hirdetés

A huszonnyolc éves labdarúgó és a pilóta akkor vesztették életüket, amikor a La Manche felett a repülőgépük lezuhant, mindössze két nappal azt követően, hogy Sala 2019 januárjában a Cardiff City-hez igazolt – idézi fel a BBC.

A légi balesetekkel foglalkozó szerv a vizsgálat eredményeit pénteken publikálta, s ebben azt írták, hogy a baleset idejében a szén-monoxid gáz miatt, amely a gépben felgyülemlett, Sala valószínűleg nagy mértékben elvesztette az eszméletét.

Crispin Orr vezető nyomozó elmondta, hogy rendkívül hosszú és összetett vizsgálatot folytattak, s vizsgálták azt is, hogy a repülés során történt-e mulasztás a légiközlekedési törvény ellen.

A jelentéssel kapcsolatosan a Cardiff City azt közölte, hogy az egy fontos lépés volt, amely több új kérdést is felvetett, melyeket reményeik szerint vizsgálnak majd. Egyúttal azt írták, helyeslik, hogy a hatóság elkötelezett az illegális tevékenységek visszaszorításában, s az ilyen tevékenységet folytatók számon kérésében. Meglátásuk szerint az illegális tevékenységeket meg kell állítani, egyúttal reményüket fejezték ki, hogy támogatják az ágazatot annak érdekében, hogy megelőzzék egy ilyen tragédia újbóli megtörténtét.

hirdetés

A vizsgálat szerint a pilóta akkor vesztette el az irányítást a gépe felett, amikor egy felhő kikerülése érdekében ereszkedni kezdett, de feltehetőleg a szén-monoxid is hatással volt ekkorra már rá. Ereszkedés közben a pilóta még próbálta visszahozni a gépet, de az utolsó ilyen próbálkozásnál a gép farka és a szárnyainak külső szélei is leszakadtak, majd az egész repülőgép hatalmas sebességgel a vízbe csapódott.

A vizsgálat emellett feltárta azt is, hogy a pilótának éjszakai repüléshez nem volt sem képesítése, sem tapasztalata az ehhez szükséges eszközök alkalmazásához, valamint előző év novemberében járt le az adott géptípusra vonatkozó bizonyítványa, ami azt jelenti, hogy elvileg nem lehetett engedélye vezetni a repülőt.

Mint megjegyezték, sem a gépnek, sem a pilótának nem voltak meg az elvárt engedélyei a kereskedelmi működéshez. Mindezen felül még a gép robotpilótájában is hibát fedeztek fel.

hirdetés

hirdetés

További híreink
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés