
Az MTI-nek küldött keddi közlemény szerint azok, akik ajándékoznak, 47 ezer forintos keretben gondolkodnak. A karácsonyfa nem lesz kisebb, a nagy ünnepi sütés-főzéshez pedig az anyagi nehézségek esetén is ragaszkodnak a magyarok a kutatás szerint.
Tavaly karácsonyhoz kĂ©pest 56-rĂłl 65 százalĂ©kra nĹ‘tt azok aránya, akik az aktuális havi jövedelmĂĽkbĹ‘l tervezik fedezni az ĂĽnnepi a kiadást, 40 százalĂ©k megtakarĂtásbĂłl, 7 százalĂ©k pedig hitelbĹ‘l is finanszĂrozza a szĂĽksĂ©ges összeget.
A magyarok fele megfontolt, előre kigondolja, kinek mit szeretne venni. Az ajándékot adók legnagyobb része novemberben rohamozza meg a boltokat, ám a Cofidis Hitel Monitor kutatásból kiderül, hogy 17 százalékuk már októberben, vagy azt megelőzően elkezdte a vásárlást. A toplistát továbbra is a kozmetikum (31 százalék), a ruhanemű (29 százalék) és a márkás italok, élelmiszerek (28 százalék) vezetik. Ismét egyre népszerűbbek a konyhai kisgépek, 13 százalék ebben a kategóriában gondolkodik.
A negyedik negyedĂ©vre vonatkozĂł kutatásuk szerint a magyarok 9 százalĂ©ka tervez hitelt felvenni a következĹ‘ egy Ă©vben. A legnĂ©pszerűbb hiteltĂpus a szemĂ©lyi kölcsön, az átlagos hitelösszeg 1,33 milliĂł forint. A leggyakoribb hitelcĂ©lok a lakásvásárlás (31 százalĂ©k) Ă©s a lakásfelĂşjĂtás (32 százalĂ©k), harmadik helyen az autĂłvásárlás áll (22 százalĂ©k). Ugyanakkor 12 százalĂ©k el tudja kĂ©pzelni, hogy hitelt vegyen fel a családi kassza egyensĂşlyban tartása, 11 százalĂ©k pedig a rezsiszámlák kifizetĂ©se cĂ©ljábĂłl.
Forrás: MTI