hirdetés
Gazdaság

Jobb, ha erre az újdonságra figyelnek majd a magyar influencerek is!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bírsággal is sújthatja a jövőben azokat az internetes véleményvezéreket, vagyis influencereket, akik a közösségi médiában bizonyos termékeket úgy népszerűsítenek, hogy nem tüntetik fel, hogy reklámról van szó.

Jobb, ha erre az újdonságra figyelnek majd a magyar influencerek is!
hirdetés

Eddig nem bírságolt a GVH az úgynevezett szerkesztői tartalomnak álcázott dolgok, vagyis az olyan esetek miatt, amikor az influencerek egy termék reklámozása során nem tüntették fel egyértelműen a bejegyzéseikben, hogy reklámról van szó, a jövőben azonban mindez megváltozik – számol be róla az InfoStart.hu.

Amint azt Varga Noémi ügyvéd az InfoRádióban elmondta, korábban a GVH célja az volt, hogy iránymutatást kapjanak a piaci szereplők, így az influencerek is a tevékenységükre vonatkozó jogszabályi keretekkel kapcsolatosan. A GVH úgy látja, véget ért a türelmi időszak.

Így a jövőben szigorúbb fellépésre számíthatnak azok a reklámozók, akik a termékek népszerűsítése során nem tüntetik fel, hogy ezért nekik ellenszolgáltatás jár – vagyis nem független tartalmat osztanak meg. Akkor is fel kell tüntetni ezt, ha nem pénzt, hanem más juttatást kapnak a termékelhelyezésért. Abban az esetben ellenben, ha semmilyen ellenszolgáltatás nincs, nem kell feltüntetni, hogy reklám volna az adott tartalom.

Visszatartó erő lehet, hogy nemcsak az influencerek, de maguk a reklámozók is felelősségre vonhatóak lesznek. Az ügyvéd szerint a szerződéses viszony a felek között elősegítheti, hogy a helyzet tisztább legyen.

hirdetés

hirdetés

További híreink
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés