hirdetés
Belföld

Vizsgálatot indít az ombudsman az Országos Onkológiai Intézet ügyében

Az ombudsman hivatalból vizsgálatot indít, miután több internetes portál is arról számolt be, hogy az Országos Onkológiai Intézetben kifogásolhatóak a betegellátás körülményei – tudta meg a Népszava az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalától.

Vizsgálatot indít az ombudsman az Országos Onkológiai Intézet ügyében
hirdetés

Az Index és a 24.hu is beszámolt az Országos Onkológiai Intézetben tapasztalt kifogásolható körülményekről – a riportjaik szerint egyebek mellett az jelent problémát, hogy sokan már hajnali öttől állnak sorba azért, hogy egyáltalán sorszámot kaphassanak. Akadnak, akik már a sorszámhúzás előtt is sorszámokat osztogatnak egymás között így próbálva nyomon követni, hogy ki mikor érkezett.

A Népszava megkeresésére az Országos Onkológiai Intézet mindenek előtt megköszönte az évente érkező több mint 70 ezer beteg bizalmát, valamint közölték, hogy az intézeti felmérések szerint a betegek 98 százaléka ragaszkodik az intézethez, illetve ajánlja azt hozzátartozói, ismerősei számára.

„Határozottan visszautasítjuk az OOI jó hírnevét sértő, a közvéleményt tendenciózusan félrevezető politikai megnyilvánulások és sajtótermékek igaztalan állításait az intézetben folyó betegellátás minőségéről és körülményeiről”

– fogalmaztak a napokban megjelent sajtóbeszámolókra reagálva. Egyúttal arról adtak tájékoztatást, hogy az intézetben a munkaidő és a betegellátás 7 óra 30 perckor kezdődik, a várótermeket pedig hétkor nyitják, éppen ezért a munkakezdés előtt órákkal érkező betegek extra várakozási ideje nem is róható fel nekik, és értelmetlen is.

hirdetés

A közleményben kitérnek rá, hogy a nyári hónapban sem marad el egyetlen beteg kezelése sem, a sorszámhúzásnál észlelt visszaélésekért – így a sorszámok cserélgetéséért – pedig nem tehető felelőssé az intézet. Leszögezték, hogy az elmúlt évek alatt több rendszer állítottak fel és próbáltak ki annak érdekében, hogy az előjegyzés alapján érkező betegek ellátása rendben történjen, és jelenleg is fejlesztés alatt áll a teljes elektronikus előjegyzés. A betegek pontosan meghatározott időre érkeznek rögzített előjegyzés alapján a kemoterápiás kezelésre.

„Az Országos Onkológiai Intézet Magyarország komprehenzív onkológiai központja, hazánk és Közép-Európa egyetlen európai akkreditációval is rendelkező onkológiai intézménye, ahol az onkológiai betegek ellátása világszínvonalon történik. Mivel a területi ellátási kötelezettségen kívül országos feladatokat is ellátunk, ez azt jelenti, hogy az ország minden részéről ide érkező minden beteg, tehát az ellátási területen kívülről spontán érkező daganatos betegek gyógyítása is korlátozás nélkül történik”

– ismertetik a közleményben, amelyben egyúttal kiemelik, hogy az Intézet négy kemoterápiás osztálya az év minden munkanapján folyamatosan végzi a betegek kemo-, hormon-, célzott és immunterápiás ellátását.

Úgy fogalmaztak, hogy alapelvük évtizedek óta az, hogy minden hozzájuk forduló beteget megfelelő időben, várólista alkalmazása nélkül kezelnek, ami pedig még a legtöbb Nyugat-Európai ország vezető rákközpontjában sem megoldott.

hirdetés

hirdetés

További híreink
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés