hirdetés
Belföld

Egyre több a sajátos nevelési igényű gyermek, a fejlesztő szakemberek száma azonban nem gyarapszik

A sajátos nevelési igényű gyermekek száma gyorsabban nő, mint az őket fejlesztő, segítő szakembereké, ami egyre inkább gondot jelenthet az érintett gyermekek ellátásában – számol be róla az InfoStart.hu a Népszava alapján.

Egyre több a sajátos nevelési igényű gyermek, a fejlesztő szakemberek száma azonban nem gyarapszik
hirdetés

Az Emmi a 2019/2020-as tanévre vonatkozó gyorstájékoztatója szerint jelenleg a köznevelésben összesen közel 9700 gyógypedagógus, logopédus, illetve konduktor dolgozik, ami a tavaly jellemző több mint 10 ezer fő foglalkoztatott szakemberhez képest még csökkenést is jelent – számol be róla az InfoStart.hu a Népszava cikke alapján.

Mindeközben az egy évvel korábbihoz képest 2,3 ezerrel több gyermeket diagnosztizáltak SNI-vel, ezzel a sajátos nevelési igényű gyermekek száma 93,8 ezerre nőtt.

A KSH adatai szerint 56,5 ezer SNI-s gyermek jár általános iskolába, míg 10,3 ezren integrált óvodai, illetve gyógypedagógiai intézményekben történő nevelésben részesülnek.

A statisztikák szerint míg a 2010/2011-es tanévben 19,5 ezer tanuló részesült gyógypedagógiai nevelésben, addig tavaly már csak 16 ezren.

hirdetés

hirdetés

További híreink
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés